Kamis, 26 Agustus 2010

Rehat//Tanpa ada luka sedikitpun Aku ingin sendiri dalam kedamaian . .


Tak usahlah bersedih wahai jiwa ku, sebab kesedihan itu akan mendorong mu untuk menghentikan putaran roda zaman, mengikat matahari agar tak terbit. . memutar jarum jam ke masa lalu,berjalan ke belakang dan membawa air sungai kembali ke sumbernya semula . .

Tak usahlah bersedih wahai jiwa ku, sebab rasa sedih itu ibarat badai yang hanya akan mengacaukan arah angin, menyebabkan torehan luka yang mendalam bagi perasaan, merubah warna langit menjadi murung dan merusak bunga-bunga nan indah yang ada di taman . .


Tak usahlah bersedih wahai jiwa ku, sebab usia yang sebenarnya adalah kebahagiaan dan ketenangan hati, oleh sebab itu jangan habiskan usia ini dalam kesedihan, jangan boroskan malam-malam ini dalam kecemasan, jangan relakan menit-menit dalam kegundahan, dan jangan berlebihan dalam menyia-nyiakan hidup hanya karena dia . .


Tak usahlah bersedih wahai jiwa ku, cukupkan sudah air mata kesedihan ini,biarkan dia mengering seiring berjalannya sang waktu, relakan dia yang dulu dekat . . ikhlaskan dia,tiada guna di sesali . . biarkan dia memilih jalannya sendiri,bahagia bersama orang yang di kasihinya . .


Tak usahlah bersedih wahai jiwa ku, lihatlah sekeliling mu . . tidak kah kau melihat masih banyak orang yang menyayangi mu di dunia ini, tidak hanya dia . . masih ada keluarga, teman,dan sahabat yang mengasihi mu, relakan dia dan jangan biarkan luka ini menjadi duri dalam daging yang nantinya akan membinasakan perasaan mu, ikhlaskan walau perih . . dan bahagialah dalam kesendirian mu. .


Alone_in_Peace